Doorgift Kreatif 2017 :) Sudu + Garfu = Makan Time!

Bila kali terakhir anda belek berapa banyak set sudu garfu di dapur yang masih wujud bersama pasangannya?
Jawapan minoriti golongan mak-mak: Semuanya masih berpunya pasangan sedondonnya
Jawapan majoriti golongan mak-mak: Yang berpasang tu ada, tapi klu nak mencari tu belum tentu jumpa.

contoh set sudu garfu asas
contoh set sudu garfu asas

Kalau ikutkan, sesuatu yang kita tahu pasal kutleri ni ialah, lagi banyak, lagi bagus. Pasang tak pasang tu soal kedua, yang penting ada.

Walaupun kebanyakan masyarakat kita masih menggunakan tangan untuk makan, tapi sudu ni ada kepentingan tersendiri. Contoh situasi yang tak dapat nak elak:

1)Masa memasak: nak cedok gula, garam perasa. Kalau yang jenis letak sekali dalam balang, tentulah sudu saiz mini kalau saiz bekasnya kecil. Kalau besar saiz bekasnya, boleh guna yang saiz normal

2)Masa nak merasa makanan: Kalau besar saiz bekasnya, boleh guna yang saiz sudu normal. Selain nk mencedok, penting juga bila masa nak merasa makanan dari kuali yang tengah panas.

doorgift sudu garfu mini reemdoorgift
doorgift sudu garfu mini reemdoorgift

3) Masa menghidang: Haa, point ini sangat penting. Sebab? Kalau tak nak makanan cepat rosak, jangan disentuh makanan terus dengan tangan ! Pakai sudu ye anak-anak.

4)Masa makan pencuci mulut : makan guna tangan, mudah. Tapi jangan dilupakan, pencuci mulut lembut seperti pudding adalah lebih practikal jika guna sudu, betul tak? Kalau mat saleh, garfu kecil tu dipanggil dessert fork, sesuai nak guna bila nak makan dessert. Makan aiskrim (kalau jenis tub) pun mesti nak comel-comel je kan?

set sudu garfu makan, reemdoorgift
set sudu garfu makan, reemdoorgift

5)Masa makan makanan berkuah: yang ni penggemar mee dari merata tempat akan mengakui, selain chopstick, pakai garfulah pilihan yang sangat membantu.

Kalau yang jenis suka membuat kek, garfu guna untuk cek kek dah masak kat tengah kek pun bole kan? Sebab nak beli alat nak ukur doneness test mahal >.<

Berminat nak cari sudu garfu sebagai doorgift? Boleh pm  sini. Item kami boleh tempah siap packing tau.

Kayu dan nilai estetika dalam peralatan masakan

Dahulu, kalau kata rumah aku rumah batu, pasti orang kata, wah, kayanya kau. Kalau rumah kayu, emm, normallah, apa nak dihairankan. Tapi itu dulu, masa teknologi masih rendah dan eksploitasi bahan alami menjadi sumber utama dalam kehidupan seharian. Kalau sekarang, sebut je nak buat rumah kayu, fuh, banyak belanja tu, dah terbalik kali 🙂

 

Apa perkaitannya dengan topik harini ye? Panjang pula mukadimahnya :3

Senduk kayu ni zaman orang tua kita mungkin sesuatu yang normal dan kebiasaan, berevolusi di hari kemudiannya terganti dengan senduk plastik dan stainless steel yang lebih mudah didapati dan tahan lebih lama.

Namun begitu, kelebihan istimewa senduk kayu yang tak terlawan oleh besi pastinya pada keboleh tahan haba (kalis haba) dan ciri-ciri material penebat, jadi tak perlu perlindungan tambahan pada bahagian pemegang untuk menghalang pengaliran haba.

Berbanding senduk plastik pula, senduk kayu lebih tahan terhadap bahang panas, tidak seperti sifat plastik yang mudah cair pada ketinggian suhu tertentu. Dari sudut ekologinya, material ini lebih mudah terurai, lebih mesra alam gitu.
Di Reemdoorgift, kami menawarkan 2 jenis senduk kayu yang menpunya keunikan warna, ciri-ciri dan kekuatan tersendiri.

Senduk Kayu Putih

senduk kayu putih
senduk kayu putih

Kemurnian warna senduk yang terang sesuai menaikkan mood ceria. Ditambah pula dengan hiasan riben comel yang boleh di-customize mengikut pilihan pelanggan(mengikut tema warna pilihan) , cukup sesuai dijadikan doorgift sebagai kenang-kenangan untuk tetamu

Senduk Kayu Mixed/Campuran Warna

senduk kayu aren
senduk kayu aren

Jangan salah anggap, kayu ini bukan dicampuraduk dari lebihan kayu terbuang. Malah, ini adalah ciri istimewa yang terdapat pada kayu aren/ sugar palm dari Indonesia ini J kayu ini mempunyai lapisan warna campuran gelap dan cerah teradun secara alami. Dari segi kualiti, kayu ini mempunyai kualiti terbaik antara ketiga-tiga senduk yang kami tawarkan. Kata orang, jangan menilai pada rupa.

Amboi, melangit memuji, kalau senduk stainless steel tak bagus kah? Ehh, bukan begitu, setiap sesuatu pasti ada kelebihan bukan? Senduk stainless secara umumnya ada  ciri yang amat disenangi, tahan lasak dan tidak berkarat/berlumut. Nah, kan ada bagusnya juga  🙂

Doorgift Birthday Surprise untuk anak-anak

Birthday party adalah antara keraian yang semakin biasa kita dengar. Kaum ibu terutamanya, sangat mengambil berat hal-hal begini. Almaklumlah, setahun sekali sahaja nak menyambutnya. Haruslah disimpan sebagai memori terindah untuk anak-anak yang kian meningkat dewasa. Nanti dah besar nanti belum tentu mak-mak boleh pilih tema dan peruntukan bajet. Sudah besar katanya.
Selain makanan, kek dan hiasan, doorgift juga dirasakan amat penting, sebagai tanda kenangan buat para tetamu. Kali ini, Reemdoorgift nak berkongsi contoh-contoh doorgift yang sesuai untuk anak-anak kecil (bawah 12 tahun)

1. Tuala muka
Anak-anak memang dalam zon aktif, jadinya kalau tuala ni ada banyak pun tiada masalah, selain berguna untuk keperluan sukan, tuala juga berguna disaat-saat kecemasan. Contohnya masa selesema. Kalau anak-anak kecil bawah lima tahun, ini option yang paling ekonomi J kalau dapat tisu, maka bertebaranlah satu kotak penuh tisu merata-rata jawabnya >.<

tuala muka dilipat menyerupai teddy bear
tuala muka dilipat menyerupai teddy bear

sumber: pinterest
contoh tuala muka yang telah digubah dalam bentuk teddy bear, comel kan?

tuala muka 12x24 inci
tuala muka 12×24 inci
tuala muka 12x12 inci
tuala muka 12×12 inci

Tuala muka, Reemdoorgift

2. Beg alat tulis
Yang ni tak salah lagi, mana-mana ibubapa pun tahu betapa besarnya hajat si anak-anak kecil untuk memiliki item ni. Terutama yang baru nak melangkah masuk ke alam persekolahan. Kalaulah boleh borong semua kat kedai tu, semua nak dibelinya T.T

beg alat tulis songket
beg alat tulis songket
beg zip motif floral
beg zip motif floral

Beg alat tulis songket & Beg zip corak floral, Reemdoorgift

Bekas pensel batik
Bekas pensel batik

Bekas pensel batik, Reemdoorgift

kotak songket panjang
doorgift kotak songket panjang

Kotak songket panjang,Reemdoorgift

3. Sikat
Kelakar bunyinya tapi percayalah, sepertimana getah rambut, sikat juga berperangai seperti chipsmore, kejap ada kejap takde.  Selain dari itu, anak-anak ni pasti lebih menghargai kepentingan kekemasan diri bila alatan perhiasan peribadi seperti ini diberikan sebegai hadiah. Sikat pulak comel-comel belaka. Kalau kena gayanya, memang boleh jadi harta karun disimpan baik dalam almari dan tak dibuang.

sikat kayu mini
sikat kayu mini

Sikat kayu mini, Reemdoorgift

sikat cermin
sikat cermin

Sikat cermin, Reemdoorgift

 

4.Ketip kuku
Bagi anak- anak yang sudah memahami arahan dan mampu mengurus kekemasan diri, ada baiknya ketip kuku diberkan kepada mereka. Tujuannya supaya mereka boleh berdikari dan rasa dah besar bila boleh potong kuku sendiri. Namun awas untuk kanak-kanak yang lebih kecil. Hadiah ini mungkin berbahaya kepada mereka (6 tahun ke bawah)

doorgift ketip kuku 3 in1
ketip kuku 3 in1

ketip kuku 3 in 1, Reemdoorgift

doorgift ketip kuku love
ketip kuku love

ketip kuku love, Reemdoorgift

doorgift ketip kuku haiwan
doorgift ketip kuku haiwan

ketip kuku ladybird, Reemdoorgift

 

doorgift ketip kuku kura-kura
ketip kuku kura-kura

ketip kuku kura-kura, Reemdoorgift

5. Bekas simpanan syiling
Menabung sememangnya amalan mulia. Jadi antara cara terbaik menyemai amalan ini adalah menggalakkan mereka menyimpan. Untuk permulaan, apa kata kita ajar mereka untuk menyimpan nilai yang lebih rendah terlebih dahulu, wang syiling contohnya. Walaupun sedikit nilainya, tapi percayalah dengan kesedaran sejak kecil ini, manfaatnya berpanjangan sehingga dewasa kelak.

beg telur songket
beg telur songket

Bekas songket telur,  boleh juga diguna pakai untuk menyimpan syiling.

Mungkin anda juga ada idea lain untuk dikongsikan? Berkongsi pendapat gitu 🙂

Doorgift yang cantik serta menarik lagi berguna: comel dan bermanfaat

Sapa pernah melaui situasi-situasi macam ni:
Situasi 1: Dekat LRT, masa balik kerja.
Pintu tren dibuka, maka masuklah menyerbu orang berpusu-pusu. Dalam padat-padat tu, dapatlah anda masuk juga. Tiba-tiba (Jengjengjeng), sebab banyak sangat bau campur-campur, anda pun rasa nak terbersin. Tahan punya tahan nak cari tisu/tuala nk cover, sekali
“…Achoooo…”
Alamak!! Korek-korek beg, aishh, masa nilah takde tisu. Nak lap, tapi tak selesa.
Maka berhuhulah sepanjang perjalanan sampai stesen berikutnya, kalau kritikal, turun jugak kena beli tisu ni, tak selesa.

Situasi 2:
Anda kat mall tengah jalan-jalan nak naik escalator/tangga, masa nak pegang side tepi tu, terasa basah melekit pulak, tengok atas, oh ada orang tengah makan benda manis. Ya rabbi tak selesanya melekit-lekit ni!

Situasi 3:
Dalam lif, tengah syok-syok scroll telefon, tiba-tiba ada bau kurang enak pulak, macam ade bom dengan silencer dilepaskan. Sumber, tak diketahui. Semerbaknya seluruh alam. Berpinar rasa. Kalau pegang hidung ni macam tak sopan, nak taknak kena cover juga hidung ni.

Apa persamaan tiga-tiga situasi ni?
HA! Kita perlukan sesuatu untuk menghilangkan/ mengurangkan ketidak selesaaan. Penting sebenarnya sediakan payung sebelum hujan ni.

Bayangkan, menghadapi situasi-situasi diatas tetapi dengan wujudnya tisu/kain lap/tuala kecil dalam radar yang boleh dicapai. Pasti anda berasa sangat lega bukan?

Makanya, percayalah, kalau anda hadiahkan saputangan kepada orang, walaupun nampak kecil (dan comel juga), ia sangat bermanfaat pada masa-masa genting.

Di Reemdoorgift kami menyediakan seleksi pelbagai jenis tuala kecil untuk anda. Variasi yang boleh dipilih terdapat dalam beberapa model.

Tuala Muffin
Tuala Muffin

Tuala Model Mufin 

small size-17
Tuala aiskrim potong

Model tuala aiskrim potong

 

Handkerchief
Handkerchief

Handkerchief

dan banyak lagi model yang lain di sini  http://reemdoorgift.com/product-category/tuala/

:)

Buluh dan Kipas Pengganti Kad Undangan

Kad undangan jemputan biasanya akan digunakan oleh mereka yang ingin mengadakan majlis tidak kira majlis apa sekalipun untuk memberitahu dan menghebahkan tentang majlis yang akan diadakan itu. Namun pada zaman teknologi moden ini, ramai yang menggunakan pendekatan media sosial sebagai medium untuk menyebarkan tentang maklumat majlis yang akan diadakan nanti kerana ramai yang berpendapat, menggunakan media sosial ini lebih mudah, jimat dan cepat kerana hamper semua lapisan masyarakat kini dapat mengakses ke medium media sosial tersebut.

Namun, untuk mereka yang mencari kelainan dalam menyampaikan undangan jemputan lebih lebih lagi di majlis bahagia anda, Reemdoorgift ada menyediakan 2 jenis undangan yang sangat unik dan menarik dan yang paling penting sangat berpatutan mengikut bajet anda iaitu kipas dan buluh undangan

  1. Buluh undangan
  • Hanya RM2.30/unit dengan minimum 200 unit tempahan sahaja.
  • Ini adalah salah satu undangan yang menarik kerana ianya dalam bentuk gulungan buluh.
Buluh undangan
Buluh undangan

2.Kipas undangan

  • Hanya RM2.50/unit dengan minimum 100 unit tempahan sahaja.
  • Ini juga adalah salah satu undangan yang menarik kerana ianya dalam bentuk kipas.
Kipas Undangan
Kipas Undangan

Buluh dan kipas undangan ini bukan sahaja sangat unik dan menarik untuk diberikan kepada keluarga terdekat dan sahabat, ia juga akan diingati dan dihargai kerana jemputan undangan yang sangat rare itu.

Tips memilih doorgift cenderahati untuk majlis perkahwinan anda

Cenderahati perkahwinan atau doorgift merupakan sesuatu yang utama dalam majlis perkahwinan. Oleh itu, doorgift yang menarik, bermanfaat dan unik biasanya boleh membuatkan sesuatu majlis perkahwinan tersebut menjadi satu kenangan yang bermakna oleh para tetamu yang hadir. Doorgift yang diberikan kepada para tetamu juga menunjukkan penghargaan daripada pihak tuan rumah di atas kehadiran mereka ke majlis perkahwinan.

doorgift murah unik berguna, doorgift tuala aiskrim
doorgift tuala aiskrim

Beberapa bulan sebelum majlis perkahwinan, pengantin lelaki dan pengantin perempuan boleh lah mencari masa berbincang untuk membeli doorgift yang sesuai dengan bajet.Anda juga boleh mendapatkan pandangan daripada ahli keluarga dan rakan-rakan anda,kerana secara tidak lansung, mereka juga antara tetamu yang datang. Jadi, tidak salah untuk kita mengetahui citarasa mereka. Anda dan pasangan anda juga boleh memberi pandangan masing-masing dalam memilih doorgift agar timbul kata sepakat di dalam membuat keputusan membeli doorgift. Pilih lah doorgift yang dapat dikenang oleh tetamu serta doorgift yang menggembirakan tetamu.

doorgift kotak songket, doorgift murah unik
doorgift kotak songket.

Sekiranya anda mencari doorgift untuk tetamu yang ramai dan tidak mahu terlepas bajet,bolehlah mencuci mata dengan doorgift murah yang kami sediakan. Selain murah, doorgift yang kami sediakan juga sangat berguna dalam kehidupan kita, dan ia boleh disimpan untuk jangka masa yang panjang. Doorgift-doorgift yang kami sediakan juga boleh didapati dengan harga yang berpatutan dan pastinya tidak melepasi bajet anda.

Antara doorgift murah lain yang kami ada adalah :

doorgift kahwin unik murah, doorgift ketip kuku
doorgift ketip kuku
doorgift murah unik berguna, doorgift kalendar
doorgift kalendar abadi
doorgift murah unik, senduk kayu
doorgift senduk kayu

 

Herself from the attributed source, indicating she shares no responsibility https://pro-essay-writer.com for australias

Cenderahati Doorgift Kahwin Towel Cake

TCM muffin

 

Jika kita tinjau dimajlis-majlis perkahwinan yang dihadiri, memang pelbagai tema dan bentuk cenderahati yang kita temui. Ada cenderahati unik berupa kantungan kecil makanan, bahan seramik, sapu tangan, CD Nasyid, minyak wangi, tasbih, bunga telur, kotak ukiran kayu dan banyak lagi dari doorgift murah sehinggalah semahal-mahalnya..

 

Untuk mendapatkan cenderahati yang tidak kurang menariknya ialah towel cake yang berbagai design. Design / motif makanan adalah paling di gemari.  Warna-warni, warna yang ceria, design yang Yummy spt yang sebenar memeriahkan lagi majlis.

 

Bahagian yang paling best adalah its calorie free.. Hehe Hadiah yang sesuai sebagai doorgift unik dan berguna untuk majlis perkahwinan dan cukur jambul, dan banyak lagi..

 

Material adalah gabungan antara kain towel cotton, kertas/kad, hiasan riben organza, bekas plastik, straw. Semua towel cake adalah siap dalam kemasan mika dan riben kecuali TCM lollipop (dalam kemasan plastik kawat emas).