Doorgift Berguna 2017: Pouch dan beg yang beranak-pinak!

Soalan ikhlas, berapa banyak beg yang anda ada? Tak kira besar kecil lama baru branded murah konvensional unik autentik berkualiti pakai buang semuanya. Ada sampai 20 tak? Kalau ada, kita geng!

Bukan apa, beg ni nak yang besar untuk muat semua barang, yang kecik nk simpan item comel, yang baru kena ikut trend, yang lama berkualiti bagus, yang itu hadiah orang yang ini beli duit gaji pertama, haishhh, banyak pula kategorinya.

Nampak tak permainannya kat situ. Banyak mana pun beg, sebab ianya berguna, jadi orang suka kalau dapat, sayang nak buang, dan paling bagus kerap digunakan. Kira alah membeli menang memakai gitu.

Kali ini, Reem Doorgift nak share jenis-jenis  beg pelbagai guna yang kami ada tawarkan. Yang ni pastinya approved kalau nk kasi sebagai tanda mata kat mana-mana majlis keraian, majlis akikah, majlis kenduri kendara. Dijamin berbaloi-baloi!

1) Beg Zip Songket

beg alat tulis songket
beg zip songket

Beg jenis ni, bahagian songketnya ada lining sponge, gebu dan nampak cantik bergaya. Kalau tema majlis tradisional, ni kena masuk dalam wishlist!

2)Beg zip bunga

beg zip motif floral
beg zip bunga

Ha! Ni kalau cikgu-cikgu gembira bukan kepalang dapat hadiah ni. Buat simpan marker. Beg ni pun ada sponge lining juga. Jadi kalau nk letak barang-barang yang sensitive sikit, sesuai sangat ni!

2)Beg satin songket cerut

beg satin songket cerut
beg satin songket cerut

 

Yang ni item terlaris kami. Sebab:
1)boleh digunakan terus sebagai beg nak isi barang doorgift
2)kalau nk jadikan item ni sebagai doorgift terus pun boleh. Ada option bungkus siap dalam kotak mika.

4)Beg songket telur

beg songket telur
beg songket telur

Selain nak bungkus telur dalam ni, nanti-nanti boleh guna nak simpan syiling. Zaman sekarang, syiling ni penting! Sebab minyak naik sen-sen, bukan ringgit-ringgit setiap hari khamis!

Beg mana paling menarik pada pendapat anda?

Doorgift Kreatif 2017 :) Sudu + Garfu = Makan Time!

Bila kali terakhir anda belek berapa banyak set sudu garfu di dapur yang masih wujud bersama pasangannya?
Jawapan minoriti golongan mak-mak: Semuanya masih berpunya pasangan sedondonnya
Jawapan majoriti golongan mak-mak: Yang berpasang tu ada, tapi klu nak mencari tu belum tentu jumpa.

contoh set sudu garfu asas
contoh set sudu garfu asas

Kalau ikutkan, sesuatu yang kita tahu pasal kutleri ni ialah, lagi banyak, lagi bagus. Pasang tak pasang tu soal kedua, yang penting ada.

Walaupun kebanyakan masyarakat kita masih menggunakan tangan untuk makan, tapi sudu ni ada kepentingan tersendiri. Contoh situasi yang tak dapat nak elak:

1)Masa memasak: nak cedok gula, garam perasa. Kalau yang jenis letak sekali dalam balang, tentulah sudu saiz mini kalau saiz bekasnya kecil. Kalau besar saiz bekasnya, boleh guna yang saiz normal

2)Masa nak merasa makanan: Kalau besar saiz bekasnya, boleh guna yang saiz sudu normal. Selain nk mencedok, penting juga bila masa nak merasa makanan dari kuali yang tengah panas.

doorgift sudu garfu mini reemdoorgift
doorgift sudu garfu mini reemdoorgift

3) Masa menghidang: Haa, point ini sangat penting. Sebab? Kalau tak nak makanan cepat rosak, jangan disentuh makanan terus dengan tangan ! Pakai sudu ye anak-anak.

4)Masa makan pencuci mulut : makan guna tangan, mudah. Tapi jangan dilupakan, pencuci mulut lembut seperti pudding adalah lebih practikal jika guna sudu, betul tak? Kalau mat saleh, garfu kecil tu dipanggil dessert fork, sesuai nak guna bila nak makan dessert. Makan aiskrim (kalau jenis tub) pun mesti nak comel-comel je kan?

set sudu garfu makan, reemdoorgift
set sudu garfu makan, reemdoorgift

5)Masa makan makanan berkuah: yang ni penggemar mee dari merata tempat akan mengakui, selain chopstick, pakai garfulah pilihan yang sangat membantu.

Kalau yang jenis suka membuat kek, garfu guna untuk cek kek dah masak kat tengah kek pun bole kan? Sebab nak beli alat nak ukur doneness test mahal >.<

Berminat nak cari sudu garfu sebagai doorgift? Boleh pm  sini. Item kami boleh tempah siap packing tau.

Kayu dan nilai estetika dalam peralatan masakan

Dahulu, kalau kata rumah aku rumah batu, pasti orang kata, wah, kayanya kau. Kalau rumah kayu, emm, normallah, apa nak dihairankan. Tapi itu dulu, masa teknologi masih rendah dan eksploitasi bahan alami menjadi sumber utama dalam kehidupan seharian. Kalau sekarang, sebut je nak buat rumah kayu, fuh, banyak belanja tu, dah terbalik kali 🙂

 

Apa perkaitannya dengan topik harini ye? Panjang pula mukadimahnya :3

Senduk kayu ni zaman orang tua kita mungkin sesuatu yang normal dan kebiasaan, berevolusi di hari kemudiannya terganti dengan senduk plastik dan stainless steel yang lebih mudah didapati dan tahan lebih lama.

Namun begitu, kelebihan istimewa senduk kayu yang tak terlawan oleh besi pastinya pada keboleh tahan haba (kalis haba) dan ciri-ciri material penebat, jadi tak perlu perlindungan tambahan pada bahagian pemegang untuk menghalang pengaliran haba.

Berbanding senduk plastik pula, senduk kayu lebih tahan terhadap bahang panas, tidak seperti sifat plastik yang mudah cair pada ketinggian suhu tertentu. Dari sudut ekologinya, material ini lebih mudah terurai, lebih mesra alam gitu.
Di Reemdoorgift, kami menawarkan 2 jenis senduk kayu yang menpunya keunikan warna, ciri-ciri dan kekuatan tersendiri.

Senduk Kayu Putih

senduk kayu putih
senduk kayu putih

Kemurnian warna senduk yang terang sesuai menaikkan mood ceria. Ditambah pula dengan hiasan riben comel yang boleh di-customize mengikut pilihan pelanggan(mengikut tema warna pilihan) , cukup sesuai dijadikan doorgift sebagai kenang-kenangan untuk tetamu

Senduk Kayu Mixed/Campuran Warna

senduk kayu aren
senduk kayu aren

Jangan salah anggap, kayu ini bukan dicampuraduk dari lebihan kayu terbuang. Malah, ini adalah ciri istimewa yang terdapat pada kayu aren/ sugar palm dari Indonesia ini J kayu ini mempunyai lapisan warna campuran gelap dan cerah teradun secara alami. Dari segi kualiti, kayu ini mempunyai kualiti terbaik antara ketiga-tiga senduk yang kami tawarkan. Kata orang, jangan menilai pada rupa.

Amboi, melangit memuji, kalau senduk stainless steel tak bagus kah? Ehh, bukan begitu, setiap sesuatu pasti ada kelebihan bukan? Senduk stainless secara umumnya ada  ciri yang amat disenangi, tahan lasak dan tidak berkarat/berlumut. Nah, kan ada bagusnya juga  🙂

Bunga Telur: Tradisi Tersirat

Kebiasaan memberi telur pada zaman dahulu amat sinonim dengan masyarakat melayu suatu ketika dahulu. Namun begitu tradisi ini nampak gayanya semakin pudar dalam generasi kini. Boleh jadi kos dan penyediaannya sedikit remeh dan memerlukan ketelitian (dan kelembutan juga).

Menurut beberapa sumber internet, tradisi ini disulam maksud tersirat. Persuratannya, telur ada simbolik kepada kesuburan. Dalam konteks ini, ia merupakan perlambangan hajat pasangan terhadap tetamu agar mendoakan rezeki cahaya mata sebagai penambah seri dalam kehidupan berumah tangga.

Ada benarnya juga, sebab ayam bertelur sekali banyak, boleh jadi pengharapan rezeki yang bertambah (ini sekadar pandangan, jangan diambil terus percaya >.<)

Jika dahulu, pemberian ini biasa diberikan di majlis dalam pelbagai bekas pakai buang (kertas, plastik pembalut), kini pelbagai cara pembungkusan tersedia, termasuk pembungkusan yang boleh diguna semula.

Menghargai tradisi lama yang bermakna ini, kami di Reemdorgift menyediakan beberapa pilihan gaya klasik sebagai bekas untuk cenderahati ini.

Variasi kotak songket yang pelbagai yang kami tawarkan mungkin sahaja sesuai dengan gaya, malah bajet anda 🙂

Pilihan kotak empat segi, bulat dan bujur menjadi produk ikonik kami bagi mereka yang mementingkan sentuhan penuh gaya tanpa menipiskan dompet 🙂

Buluh dan Kipas Pengganti Kad Undangan

Kad undangan jemputan biasanya akan digunakan oleh mereka yang ingin mengadakan majlis tidak kira majlis apa sekalipun untuk memberitahu dan menghebahkan tentang majlis yang akan diadakan itu. Namun pada zaman teknologi moden ini, ramai yang menggunakan pendekatan media sosial sebagai medium untuk menyebarkan tentang maklumat majlis yang akan diadakan nanti kerana ramai yang berpendapat, menggunakan media sosial ini lebih mudah, jimat dan cepat kerana hamper semua lapisan masyarakat kini dapat mengakses ke medium media sosial tersebut.

Namun, untuk mereka yang mencari kelainan dalam menyampaikan undangan jemputan lebih lebih lagi di majlis bahagia anda, Reemdoorgift ada menyediakan 2 jenis undangan yang sangat unik dan menarik dan yang paling penting sangat berpatutan mengikut bajet anda iaitu kipas dan buluh undangan

  1. Buluh undangan
  • Hanya RM2.30/unit dengan minimum 200 unit tempahan sahaja.
  • Ini adalah salah satu undangan yang menarik kerana ianya dalam bentuk gulungan buluh.
Buluh undangan
Buluh undangan

2.Kipas undangan

  • Hanya RM2.50/unit dengan minimum 100 unit tempahan sahaja.
  • Ini juga adalah salah satu undangan yang menarik kerana ianya dalam bentuk kipas.
Kipas Undangan
Kipas Undangan

Buluh dan kipas undangan ini bukan sahaja sangat unik dan menarik untuk diberikan kepada keluarga terdekat dan sahabat, ia juga akan diingati dan dihargai kerana jemputan undangan yang sangat rare itu.

Tips memilih doorgift cenderahati untuk majlis perkahwinan anda

Cenderahati perkahwinan atau doorgift merupakan sesuatu yang utama dalam majlis perkahwinan. Oleh itu, doorgift yang menarik, bermanfaat dan unik biasanya boleh membuatkan sesuatu majlis perkahwinan tersebut menjadi satu kenangan yang bermakna oleh para tetamu yang hadir. Doorgift yang diberikan kepada para tetamu juga menunjukkan penghargaan daripada pihak tuan rumah di atas kehadiran mereka ke majlis perkahwinan.

doorgift murah unik berguna, doorgift tuala aiskrim
doorgift tuala aiskrim

Beberapa bulan sebelum majlis perkahwinan, pengantin lelaki dan pengantin perempuan boleh lah mencari masa berbincang untuk membeli doorgift yang sesuai dengan bajet.Anda juga boleh mendapatkan pandangan daripada ahli keluarga dan rakan-rakan anda,kerana secara tidak lansung, mereka juga antara tetamu yang datang. Jadi, tidak salah untuk kita mengetahui citarasa mereka. Anda dan pasangan anda juga boleh memberi pandangan masing-masing dalam memilih doorgift agar timbul kata sepakat di dalam membuat keputusan membeli doorgift. Pilih lah doorgift yang dapat dikenang oleh tetamu serta doorgift yang menggembirakan tetamu.

doorgift kotak songket, doorgift murah unik
doorgift kotak songket.

Sekiranya anda mencari doorgift untuk tetamu yang ramai dan tidak mahu terlepas bajet,bolehlah mencuci mata dengan doorgift murah yang kami sediakan. Selain murah, doorgift yang kami sediakan juga sangat berguna dalam kehidupan kita, dan ia boleh disimpan untuk jangka masa yang panjang. Doorgift-doorgift yang kami sediakan juga boleh didapati dengan harga yang berpatutan dan pastinya tidak melepasi bajet anda.

Antara doorgift murah lain yang kami ada adalah :

doorgift kahwin unik murah, doorgift ketip kuku
doorgift ketip kuku
doorgift murah unik berguna, doorgift kalendar
doorgift kalendar abadi
doorgift murah unik, senduk kayu
doorgift senduk kayu

 

Herself from the attributed source, indicating she shares no responsibility https://pro-essay-writer.com for australias